Saturday, March 13, 2010

Kesetiaan Cinta

Malam itu aku merasakan kesakitan yang amat sangat oleh karena cinta.
Ternyata keteguhan Cinta dapat terpatahkan juga oleh gelombang emosi sesaat.
aku tahu mungkin kamu tak bermaksud begitu.
tapi aku tak tahu apa maksudmu melakukan itu.
aku berharap semua ini hanya mimpi.
kutampar pipiku kanan ku...pipi kiri ku sekali lagi..
meledak tangisku..
ini bukan mimpi, sayang.
ini kenyataan.

Sekarang apa lagi?
Kesetiaan cinta yang kita bangun selama ini hancur sudah.
tinggal harapan bila esok akan kembali seperti semula.
harapan bahwa esok tiada lagi duka.
harapan tentang hari esok yang penuh dengan tawa dan canda.

hanya saja berharap pun aku pun tak sanggup.
kamu yang dihati yang lama kucintai kini telah pergi.

hari ini..esok..dan selamanya.
kamu tetap kucintai.

(J.D)

No comments:

Post a Comment